reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Tomáš Ulej

Tomáš Ulej

Bloger 
  • Počet článkov:  119
  •  | 
  • Páči sa:  0x

(bývalý) novinár, aforista, autor článkov a textov, zakladateľ Zlatého fondu denníka SME. Do SME pravidelne píšem stĺpčeky Listy z Webu Zoznam autorových rubrík:  AktuálneTechnológieVoľný štýlSurfujemZaujímavostiSlovenčinaSpamDojmy z čítaniaPoéziaZvukMiniatúryPríbehy z veľkej BratislavySúkromnéNezaradené

reklama

Surfujem

Ako by vyzerali noviny nebyť 17. novembra

Tomáš Ulej

Ako by vyzerali noviny nebyť 17. novembra

Včerajšie výročie is na internete uctili mnohí. Toto je však ešte zaujímavejšie. Nejako takto by vraj vyzerali včerajšie noviny, keby Nežná revolúcia nebola zdarne prebehla. Info via Haluze

  • 18. nov 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Nový jazyk SMS správ?

Tomáš Ulej

Nový jazyk SMS správ?

Tomáš Bella pred pár dňami písal o o sociologickej a psychologickej povahe komunikovania pomocou mobilných telefónov. Mňa na mobiloch vždy najviac fascinovalo prezváňanie a šetrenie znakov pri písani sms správ. Najskôr ľudia vymysleli vypúšťanie medzier a nahradili ich veľkými počiatočnými písmenami slov. Potom začali používať skratky. Dnes som objavil stránku www.transl8it.com. Zadáte svoju smsku a skript sa pokúsi jej znenie upraviť tak, aby jej síce na druhej strane rozumeli, no zabrala čo najmenej miesta. Aj som si myslel, že jazyku sms správ rozumiem. Nuž ale preložte pohotovo nasledujúcu vetu: "i wud lIk 2 defNStr8 sma bn l@n". Tak si vravím, že vynaliezavosti sa medze asi nekladú...

  • 14. nov 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 626x
  • 1
Stránky ťažšie ako kameň

Tomáš Ulej

Stránky ťažšie ako kameň

Stránky Stedoslovenských kameňolomov odporúčam navštíviť každému, kto chce vidieť, ako sa dá web "vytesať do skaly". Dlhé naťahovanie stránok človek najskôr prisúdi problémom s konektivitou. A potom nahliadne do zdrojového kódu. 1,2 MB veľká hlavná stránka - to už je dosť aj na velikánsky balvan. Stránky sa teda svojmu menu nespreneverujú. Alebo poznáte aj ešte lepšie kúsky?!

  • 9. nov 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
SNS má tri webové prezentácie

Tomáš Ulej

SNS má tri webové prezentácie

Dnes som si opäť po rokoch prešiel internetové prezentácie slovenských politických strán, aby som sa dozvedel, že sa na nich okrem obsahu takmer nič nezmenilo. Predsa ma však čosi zaujalo. Videli ste už niekedy inštitúciu s troma oficiálnymi webovskými stránkami?

  • 5. nov 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Pomôcka na čítanie náhodných textov

Tomáš Ulej

Pomôcka na čítanie náhodných textov

Každý človek má občas chvíľu, keď si chce niečo prečítať - len tak bez rozmyslu, zväčša z dlhej chvíle. Môj otec napríklad zvykne študovať letáky, voľne pohodené časopisy, ja som kedysi zvykol čítavať ženské časopisy a smiať sa na osvedčených radách ako "zmyselne vábiť mužské pokolenie". (Ešte i dnes si existenciu podobných časopisov odvodzujem od prirodzenej vlastnosti človeka bez uváženia hltať cudzie naivné výplody.) V súčasnosti, v rámci pokroku, na rozmarné čítanie používam zásadne Google. Zadáte náhodné kľúčové slovo a potom sa preklikávate a preklikávate, až kým nenarazíte na súci text. Dnes večer som ale objavil pomôcku, ktorá celý tento proces značne zjednodušuje. Stačí kliknúť a náhodné texty sa k vám doslova pohrnú. Ako prvý mi vyskočil magazín pre gayov a lezbičky. Nuž, aj náhoda vie byť občas blbec. Druhý pokus už bol šťastnejší.

  • 31. okt 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 838x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu