reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Tomáš Ulej

Tomáš Ulej

Bloger 
  • Počet článkov:  119
  •  | 
  • Páči sa:  0x

(bývalý) novinár, aforista, autor článkov a textov, zakladateľ Zlatého fondu denníka SME. Do SME pravidelne píšem stĺpčeky Listy z Webu Zoznam autorových rubrík:  AktuálneTechnológieVoľný štýlSurfujemZaujímavostiSlovenčinaSpamDojmy z čítaniaPoéziaZvukMiniatúryPríbehy z veľkej BratislavySúkromnéNezaradené

reklama

Voľný štýl

Charakteristika dial-upistu (nostalgicky nad hrobom)

Tomáš Ulej

Charakteristika dial-upistu (nostalgicky nad hrobom)

Kedysi vládca ríše internetu, dnes bojuje o holé prežitie. Na pokraji spoločnosti, osamelý a vystrašený. Prevalcovaný vysokorýchlostným pripojením, ponižovaný v reklamách i medzi ľuďmi. Dial-upista - vymierajúca legenda z čias, keď sa surfovalo na stromoch. Posledný mohykán, zašlý a otrhaný symbol minulosti pre lepšiu budúcnosť. Aký bol, aký je? Zachovajme o ňom histórii aspoň akú-takú predstavu.

  • 25. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 150x
  • 29
Anjelik môj

Tomáš Ulej

Anjelik môj

Moje srdiečko sa prelomilo na polku. Anjelik môj, z neba padlý. Otvoril si jedno ráno krásne modré oči a usmial si sa na tento svet. A vtedy som to pochopil. Ach, anjelik môj, veru - moje srdiečko sa vtedy prelomilo na polku. Pre teba, miláčik. Polku vlasti, polku tebe, blázonko môj z neba padlý.

  • 21. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 461x
  • 4
"Mám internet - patrím k sexuálne výkonnejším"

Tomáš Ulej

"Mám internet - patrím k sexuálne výkonnejším"

Slovak Telecom začal masovo šíriť ďalšiu reklamu pre svoje produkty pripojenia do siete internet a ja som rád, že zo mňa niekto konečne robí šťastného človeka. Ako internetista mám totiž podľa spoločnosti nielen bohatší sexuálny život, ale na rozdiel od bežných smrteľníkov ešte aj plnú peňaženku. A mne pri tom všetkom napadá niečo celkom iné. Nevyskakuje sa nám na tom internete posledné mesiace naozaj o čosi lepšie?

  • 18. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 843x
  • 8
Tri pokusy o internetový humor

Tomáš Ulej

Tri pokusy o internetový humor

Večnosť sa na internete prehrabávam stránkami a hľadám čo len kúsok inteligentného humoru. Niekedy dostávam nečakane svalovú horúčku, inokedy nemôžem utajiť zdesenie a smútok. Listujem v starých kubalovkách, kýcham mozgom a čoraz viac sa utvrdzujem v názore, že najviac z atribútu inteligentnosti má humor kreslený. Bez talentu a praxe - pokúsil som sa dnes o jeho internetovú napodobeninu. Delím sa o ňu s vami a žiadam mnoho ohľaduplnosti.

  • 25. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 167x
  • 12
Štyri dôvody, prečo osemnástka neznamená viac slobody

Tomáš Ulej

Štyri dôvody, prečo osemnástka neznamená viac slobody

Už päťkrát som sa zobudil ako osemnásťročný a päťkrát som musel pri pohľade do zrkadla priznať, že ma kruto klamali tí, ktorí mi ešte pred piatimi rokmi chceli nahovoriť, že osemnástka je vekom slobody. Existujú minimálne štyri dôvody, prečo nie som viac slobodný ako keď som mal päťnásť.

  • 15. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 979x
  • 10
reklama
Etická dilema: Odkazovať na ilegálne stránky?

Tomáš Ulej

Etická dilema: Odkazovať na ilegálne stránky?

Linkovanie stránok patrilo od počiatkov internetu k jeho základným pilierom. Nič zlé na tom nie je - každý nech si odkazuje na čokoľvek a zodpovednosť za obsah nech si na seba berie ten, kto to "zavesil" na internet. Ak sa však tvárite ako seriózne médium, ba ešte k tomu chcete byť dôveryhodným portálom, musí u vás zákonite vystáť jedna otázka: odkazovať či neodkazovať na ilegálne stránky?

  • 11. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 648x
  • 8
Dovolíme stránkam tykať nám?

Tomáš Ulej

Dovolíme stránkam tykať nám?

Vykať alebo tykať? - tak som postavil v stredu v SME otázku, a väčšina ľudí mi povedala, že v oficiálnej komunikácii vykajú. Až do dnešného dňa som bol sám presvedčený, že chcem, aby sa mi tykalo v akejkoľvek situácii. Mýlil som sa.

  • 24. dec 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 433x
  • 20
Nahradí e-mail list?

Tomáš Ulej

Nahradí e-mail list?

E-mail čoskoro nahradí bežný list - dozvedel som sa dnes celkom úchytkom v reportáži o zdražení listov a balíkov v Televíznych novinách Markízy. Ako každý rozumný človek televízii absolútne dôverujem a tak mi razom naskočila husia koža. Čo len preboha bude nasledovať? Keď nám pred pár rokmi predpovedali, že s príchodom internetu onedlho zanikne všetko na papieri napísané, mnohí zrazu začali vôňu svojich obľúbených novín pociťovať oveľa intenzívnejšie. A voňajú ju doteraz. Ešte skôr sa mali magnetofónové pásky na úkor cédečiek úplne stratiť z povrchu zemského a oni sa naďalej vyskytujú a to, prosím pekne, vôbec nie ako historické artefakty. Ak redaktor Markízy tvrdí, že e-mail onedlho nahradí list, má rovnakú pravdu ako že auto nahradí nohy. Jedno sú trendy a niečo úplne iné hranie sa na všeobecné poučky. Že sa v správach dozviem aj o tom, kto a prečo si dal vyrobiť umelé nechty, ma neprekvapuje. Aj informáciu o tom, čo mal na raňajky kocúr Muro, nejako "strávim". Jedno by som ale televízii zakázal - hovoriť o informačných technológiách. Ruky preč od toho, čomu nerozumiete.

  • 20. dec 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 545x
  • 7
Absurdnosť slovenského spamu občas nemá medze

Tomáš Ulej

Absurdnosť slovenského spamu občas nemá medze

Pri pohľade na formulár, ktorý už niekoľko týždňov v Českej republike prevádzkuje Úrad pre ochranu osobných údajov, ma pochytil náhly príval smútku. Slovensko v boji proti spamu dlhodobo zaostáva, človek by priam povedal, že všade vládne chaos a bezprávie. V otázke nevyžiadanej pošty tak majú zákonite všetky "René mládenca príhody a skúsenosti" trpkú príchuť irónie.

  • 12. dec 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 570x
  • 14
Internetová televízia na Slovensku alebo Príbeh o prvej práčke v dedine

Tomáš Ulej

Internetová televízia na Slovensku alebo Príbeh o prvej práčke v dedine

Dnes o pol ôsmej ráno by mala začať vysielať prvá slovenská internetová televízia - Tvin.sk. Najskôr mnou prešiel prúd pocitu šťastia a potom ma na zem zložila krutosť našej slovenskej reality. Vhodná je paralela z čias môjho starého otca.

  • 1. dec 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 009x
  • 12
reklama
Veselé príhody s ICQ

Tomáš Ulej

Veselé príhody s ICQ

Kedysi dávno sa môjmu bratovi prihodila celkom zvláštna vec - jedna správa pri rozhovore pomocou ICQ predbehla druhú a význam viet sa úplne zmenil. Vďaka takto vzniknutému nedorozumieniu si musel päť minút udobrovať svoje dievča. Dnes sa mi prihodilo niečo podobné. Tak si vravím - ICQ môže byť občas celkom záludný program.

  • 28. nov 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 132x
  • 13
Slovenská spamová poézia

Tomáš Ulej

Slovenská spamová poézia

Dnes ma pochytila akási poetická nálada. Chcel som si prečítať niekoľko básni a natrafil som na geniálnu mini zbierku spamovej poézie. Celá "sranda" je postavená na princípe zveršovania slov, ktoré získate z predmetu nevyžiadanej pošty. Sadol som si a napísal prvý zveršovaný príspevok tohto druhu na Slovensku.

  • 17. nov 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 184x
  • 4
O "SEO-Majstroch" a hraní sa na vyhľadávanie všeobecne

Tomáš Ulej

O "SEO-Majstroch" a hraní sa na vyhľadávanie všeobecne

Všetky základné princípy vyhľadávania informácii na internete sa deň za dňom rúcajú. Môže za to fenomén optimalizácie pre vyhľadávače - alebo ak chcete SEO (search engine optimization). Upliesť z hovna bič je totiž niekedy ľahšie, ako by sa mohlo zdať.

  • 27. okt 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 517x
  • 4
Nekazte si náladu. Vynadajte svojmu `mailovému démonovi`!

Tomáš Ulej

Nekazte si náladu. Vynadajte svojmu `mailovému démonovi`!

Zdruba pred rokom do jednej nemenovanej mailovej diskusie poslal istý administrátor hádam najvtipnejší mail, aký som kedy čítal.

  • 24. okt 2004
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 142x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu