reklama

Štyri veci

V prvej vlne Štyri veci obehli všetkých dôležitých a potom sa, otrepané a nezaujimavé, dostali ku mne. Takto po funuse to človeku nemôže lichotiť. A predsa je to dôvod oprášiť neaktualizovaný blog a čosi opäť napísať. I keď - bude to niekto čítať? Nedbám. Aspoň sa tu po to môžem o pár rokov vrátiť...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Štyri zamestnania

  • Kotúľač pivných sudov, stavač zátarás a nosič hudobných nástrojov - Na festivale Nočné vlny sa mi ušli ešte i ďalšie funkcie - napríklad zametač schodov, nosič vody do pivných čapovačov, vykladač alkoholu za pol milióna, zberač odpadkov, prenášač mobilných toaliet, a podobne. Tu som prvý krát okúsil čo je to vôňa do neba stúpajúcej horčice v dôsledku na odpadky zasvietivšieho slnka a zistil, že hnacím motorom našich domácich kapiel nie je publikum, ale niečo oveľa, oveľa zelenšie. Moju výplatu 1400 korún som celú obetoval na kúpu nového spacieho vaku, ktorý mi tu ukradli.

  • Kamenár - celkom na krátky čas a celkom bezplatne som sa jedno leto vozil po oravských dedinkách a pomáhal stavať babičkám pomníky za stopäťdesiat tisíc korún. Zábava. Kde tu kus nezhnivšej truhly, kde tu kosť skôr umrevšieho. Mimochodom, viete, že písmenká na pomníku sa zásadne zlatia meďou a striebria hliníkom? Hups, prezradil som vám jedno z najväčších kamenárskych tajomstiev.
    (Teraz keď viete, že úkony, za ktoré platíte tisícky stoja najviac sto korún, nechajte si to pre seba. Aj kamenár musí z niečoho žiť. A hniť bude rovnako ako vy.)

  • Mizerný učiteľ programovania - V časopisoch PC2001, PC REVUE a na internetovej stránke Živé.sk som publikoval v rokoch 2001-2003 dokopy asi 100 dielov visual-basicovského kurzu na pokračovanie. Pointa je v tom, že som v tom jazyku bol vždy skôr mizerný než priemerný. Seriály som písal perom človeka, ktorý je približne o jeden mesiac praxe lepší než čitateľ.
    (Išlo to. Po rokoch sa mi ešte i dnes ozvú niektorí z niekdajších čitateľov. Tvrdia, že som látku prezentoval takým jednoduchým spôsobom, že ju musel pochopiť aj debil. Celkom slušný husársky kúsok.)

  • Obšmietač okolo SME - V súčasnosti sa už vyše roka tak trochu obšmietam okolo SME. Skôr som písal aj 3 väčšie články mesačne do počítačovej prílohy, teraz som skôr ustrnul v rámci jednej malej rubriky a takmer plnočasovo sa venujem vlastnému projektu, ktorý onedlho spustíme. Tak nám pán boh pomáhaj.

Štyri miesta, kde som žil

  • Socovce - malá, k srdcu môjmu prirastená dedinka presne v strede Turca. Sto domov a približne toľko isto humien. Tu som ešte skôr ako som čosi vedel o počítačoch spoznal peer-to-peer model šírenia klebiet, tu som pričuchol ku koseniu trávy, ostrmovaniu a zvážaniu sena, paseniu kráv a kŕmeniu prasiec. Na jeseň tu rozvoniava siláž, na jar slepačí hnoj. Je to všetko na čo som v tomto svete hrdý.

  • Bratislava, Mlynská dolina - pol roka sa Bratislave klaniam sťa nový intrákista a viac krát som už o tom býval i písal. Na Átriákoch kúria ako v pekle. Zabudnuté citróny nehnijú ale schnú, nezasáčkovaným rožkom môžete o dve hodiny rozbíjať hlavy. Žije sa tu z úst do huby, ale sťažovať sa netreba. Nikde inde nechutí ananás z konzervy lepšie, a i keď mi tu nevarí mamička, predsa práve tu sa mi podarilo z priehrštia kilogramov svojmu telu nadeliť prvú stovku.
    (Ktovie na ktorom mieste dovŕšim druhú. Vtipný lekár môže dodať, že tým miestom bude márnica. Nehádam sa. Uvidíme.)

  • (nikde inde som nežil)

Štyri obľúbené filmy

Štyri obľúbené TV programy

  • Sedem s.r.o.

  • (sledujem iba občas, lebo deväť desatín času nemám po ruke televíziu)

Štyri miesta, kde som bol na dovolenke

  • samé chaty, turistika. Do zahraničia zo zásady a z finančných dôvodov necestujem.

  • Po mojom historicky prvom skúškovom období som si práve dovolil polopracovnú cestu do rodiska Hviezdoslava. Videl jeho nedofajčené cigary a fotil sa s jeho na vešiak zavesivšou mašľou. Pri čítaní súkromných listov venovaných snúbenici som sa červenal.

Štyri obľúbené jedlá

  • Klobása/slanina s cesnakom/cibuľou/chrenom - najobľúbenejšie. Málokedy si doprajem, najmä po cibuli a cesnaku okolie so mnou prestáva komunikovať. Klasicky jedávam cez víkend - sobota ráno až poobedie.

  • Halušky so syrom - na tie s bryndzou som nedorástol, i keď neohrdnem.

  • Francúzske zemiaky - ale po slovensky, mamička robí najlepšie

  • Restovaná pečienka - s cibuľkou, dobre dochutená.

Štyri weby, kam chodím denne

Štyri miesta kde by som chcel práve byť

  • v posteli so Šolochovom, alebo Timravou

  • v novom počítačovom kresle doma v Socovciach

  • v špajzy vyjedajúc čosi čo ma ešte krutejšie porovná s balvanom

  • v pracovni Tomáša Janovica spievajúc mu ódy na jeho tvorcovstvo a ohovárajúc jeho poslednú knihu

Štyria ľudia, ktorým odovzdávam štafetu

Tomáš Ulej

Tomáš Ulej

Bloger 
  • Počet článkov:  119
  •  | 
  • Páči sa:  0x

(bývalý) novinár, aforista, autor článkov a textov, zakladateľ Zlatého fondu denníka SME. Do SME pravidelne píšem stĺpčeky Listy z Webu Zoznam autorových rubrík:  AktuálneTechnológieVoľný štýlSurfujemZaujímavostiSlovenčinaSpamDojmy z čítaniaPoéziaZvukMiniatúryPríbehy z veľkej BratislavySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu